TAPASZTALAT AZ INNOVÁCIÓ TERÜLETÉN

KUTATÁS ÉS FEJLESZTÉS


A Jeanneau tervezőirodáiban 130 szakmérnök dolgozik. Az R&D (Research and Developpement) a hajógyártásban egyedülálló
kutatási forma olyan lehetőségeket kínál,
amely eddig csak repülőgép- valamint autógyártóknak adatott meg.


A JOYSTICK FORRADALMA


A Jeanneau azok közé az úttörők közé tartozik, akik a motoros hajókon új fejlesztésű technológiákkal kísérleteztek szakembereikkel.
Több mint 10 éve a Jeanneau olyan speciális belmotoros hajótesteket fejlesztett ki, melyek tökéletesen kompatibilisek a joystick rendszerekkel.
Ez a mai napig folyamatosan forradalmasítja a kedvtelési célú hajók irányítását, jelentősen megkönnyítve a kikötői manőverezést. A hajót akár
ujjheggyel is el lehet vezetni bármilyen irányba (előre, hátra, és oldalirányba a kívánt szögben), hogy a kikötés gyerekjáték lehessen.

Először a PRESTIGE Pod típusú motorainál alkalmazta (IPS rendszer a Volvonál vagy a ZEUS a Cumminsnál), ezt követően nagyon hamar
a Jeanneau is átvette a Leader és az NC sorozataihoz, a Sterndrive típusú Z hajtóművű motoroknál.

Napjainkban a Jeanneau folytatta a legújabb technológiákkal való kísérletezést, hogy megkönnyítse a kikötői manőverezést és a hajó írányítását.
A cél az, hogy a jövőben a külmotoros hajók is jobban ki tudják használni a joystick előnyeit. A Helmaster technológia már megtalálható
a Cap Camarat 10.5 WA motoros hajóknál, amit partnere a Yamaha fejlesztett ki.


KOMPOZIT CSÚCSTECHNOLÓGIÁK


Több mint 30 éve fejleszti a Jeanneau  a befecskendezéses eljárást a gyártási folyamatban.

Ennek legfontosabb előnye, hogy a legyártott alkatrészek felülete mindkét oldalon teljesen sima lesz mérettől függetlenül. Ez lehet egy egyszerű
védőfedél, egy hajótest vagy akár egy fedélzet is. A fejlett technológia egy jobb minőségű és kisebb súlyú termék előállítását teszi lehetővé.
A gyártás folyamán a levegőbe kibocsátott káros anyag mennyisége 90%-kal csökken, az eddigi hagyományos nyitott öntőformás eljáráshoz képest.
Az eredmény egy környezetbarát hajógyártási módszer.

A nagyméretű hajótestek gyártásánál a vákuuminfúziós eljárást, az ún. injektálást alkalmazzák. Szárazon szövettel bélelik ki az öntőformát,
ezt légmentesen lezárják és gyantát injektálnak be, ami szétterjed és átitatja a szövetet. Ennek a technológiának előnye, hogy könnyebb
és ellenállóbb terméket lehet előállítani, optimális mennyiségű gyanta használatával. A kibocsátott káros anyag mennyisége itt is jelentősen
csökken, a gyártás sokkal környezet kímélőbb.


CATIA®

 

Minden új Jeanneau-t átfogóan tervezünk a nagy teljesítményű CATIA® tervezőszoftverrel. A CATIA® lehetővé teszi a Jeanneau számára,
hogy rövidebb idő alatt jobb hajót tervezzen, nagyobb figyelmet fordítva a részletekre.

 




© 2024 | JEANNEAU Magyarország – ADEX Yachting Kft., minden jog fenntartva!
Az oldalt készítette Audiosoft IT Consulting Kft.