INNOVÁCIÓ

KUTATÁS ÉS FEJLESZTÉS

(Research and Developpement – R&D)


A Jeanneau tervezőirodáiban 130 szakmérnök dolgozik. Az R&D a hajógyártásban egyedülálló kutatási forma olyan lehetőségeket kínál,

amely eddig csak repülőgép- valamint autógyártóknak adatott meg.


A JOYSTICK FORRADALMA


A Jeanneau azok közé az úttörők közé tartozik, akik a motoros hajókon új fejlesztésű technológiákkal kísérleteztek szakembereikkel.
Több mint 10 éve a Jeanneau olyan speciális belmotoros hajótesteket fejlesztett ki, melyek tökéletesen kompatibilisek a joystick rendszerekkel.
Ez a mai napig folyamatosan forradalmasítja a kedvtelési célú hajók irányítását, jelentősen megkönnyítve a kikötői manőverezést. A hajót akár
ujjheggyel is el lehet vezetni bármilyen irányba (előre, hátra, és oldalirányba a kívánt szögben), hogy a kikötés gyerekjáték lehessen.

Először a PRESTIGE Pod típusú motorainál alkalmazta (IPS rendszer a Volvonál vagy a ZEUS a Cumminsnál), ezt követően nagyon hamar
a Jeanneau is átvette a Leader és az NC sorozataihoz, a Sterndrive típusú Z hajtóművű motoroknál.

Napjainkban a Jeanneau folytatta a legújabb technológiákkal való kísérletezést, hogy megkönnyítse a kikötői manőverezést és a hajó írányítását.
A cél az, hogy a jövőben a külmotoros hajók is jobban ki tudják használni a joystick előnyeit. A Helmaster technológia már megtalálható
a Cap Camarat 10.5 motoros hajóknál, amit partnere a Yamaha fejlesztett ki.


KOMPOZIT CSÚCSTECHNOLÓGIÁK


Több mint 30 éve fejleszti a Jeanneau  a befecskendezéses eljárást a gyártási folyamatban.

Ennek legfontosabb előnye, hogy a legyártott alkatrészek felülete mindkét oldalon teljesen sima lesz mérettől függetlenül. Ez lehet egy egyszerű
védőfedél, egy hajótest vagy akár egy fedélzet is. A fejlett technológia egy jobb minőségű és kisebb súlyú termék előállítását teszi lehetővé.
A gyártás folyamán a levegőbe kibocsátott káros anyag mennyisége 90%-al csökken, az eddigi hagyományos nyitott öntőformás eljáráshoz képest.
Az eredmény egy környezetbarát hajógyártási módszer.

A nagyméretű hajótestek gyártásánál a vákuuminfúziós eljárást, az ún. injektálást alkalmazzák. Szárazon szövettel bélelik ki az öntőformát,
ezt légmentesen lezárják és gyantát injektálnak be, ami szétterjed és átitatja a szövetet. Ennek a technológiának előnye, hogy könnyebb
és ellenállóbb terméket lehet előállítani, optimális mennyiségű gyanta használatával. A kibocsátott káros anyag mennyisége itt is jelentősen
csökken, a gyártás sokkal környezet kímélőbb.


AST RENDSZER – TRIM MŰSZER


A Jeanneau és a Harken által közösen kifejlesztett új terméket, 2015-ben dobták piacra.
A kormányállásnál elhelyezett műszer segítségével a vitorlákat közvetlenül lehet ki- majd betekerni az elektromos csörlők vezérlésével.
Ez a rendkívül könnyen használható műszer hasznos kis létszámú legénység esetén, valamint nagyon kényelmes a túrákon.
A Sun Odyssey 519-es vitorláson már elérhető ez a technológiai fejlesztés.


360⁰ DOCKING RENDSZER


Együttműködve a ZF Marine-al – a világ piacvezető sebességváltó és hajtómű beszállító cégcsoportjával –, 2010-ben a Jeanneau kifejlesztett
egy teljesen új rendszert, amely a kikötői manővereket gyerekjátékká változtatta.

A motor össze van kapcsolva egy 360 fokban forgó kihajtással, ami a hajó hátulját mozgatja és egyszerre irányítani tudja az orrsugár kormányt is.
A hajó egy ujjal irányítható egy joystick segítségével.  Így a hajó 360 fokban képes az irányváltoztatásra, innen a „360 Docking” elnevezés: előre-hátra,
párhuzamosan oldalirányba vagy a kívánt szögben, a kikötéshez szükséges sebességgel.

Ez a rendszer elérhető a Sun Odyssey 479, Sun Odyssey 519 és Jeanneau 54 vitorlásokon.




© 2018 | JEANNEAU Magyarország – ADEX Yachting Kft., minden jog fenntartva!
Az oldalt készítette Audiosoft IT-Consulting Kft.