JEANNEAU TÖRTÉNETE

1950

 


A Jeanneau története 1957-ben kezdődik, amikor HENRI JEANNEAU egy hajótestet készített fából édesapja
Les Herbier-i műhelyében és jelentkezett a Párizsban megtartott szajnai hajóversenyre, amit meg is nyert.
Ez az első eredmény annyira fellelkesítette, hogy a hajózást választotta szakmájának.


A gyár elkészíti az első üvegszálas műgyanta hajótestet. Ez az új petrolkémiai anyag egy eddig ismeretlen technológiai áttörést hozott.

„Eleinte három hajót gyártottunk hetente. Ez elég kisiparos jellegű volt. Minden sablon fából készült, a tőkesúlytól kezdve a bordázatig.
Be kellett bizonyítani az ügyfeleknek, hogy a műanyaggal ugyanazt el lehet érni mint a fával. Az első modellt SPORT POLYESTERnek hívták.
Majd jöttek a MIRAGE-ok és a PRÉLUDE. A műanyag végérvényesen győzedelmeskedett.ˮ
emlékezik Robert Rigaudeau,
a Jeanneau Tervező Iroda építésze.


 

1960

 


Az első SEA BIRD motoros hajó széria gyártásanak kezdete.

 


A Jeanneau gyár legyártja az első vitorlásait az ALIZÉ-t, ami igazi sikert arat.


1970

 

A vitorlázás egyre népszerűbbé válik, egyre nagyobb számban kezdik gyártani a hajókat.

A Jeanneau ugyanebben az évben piacra dobja a mesés LOVE LOVE és SANGRIA hajóit. Ez utóbbi akkora sikert arat, hogy a Jeanneau
piacvezetővé válik a kabinos vitorlások koncepcióinak megalkotásában és gyártásukban. Ebben az évben 3000 darabot bocsátanak vízre.

 


Yves Olivaux a MÉLODY hajójával részt vesz az egy fős atlanti-óceáni átkelésen. Ezzel a nyílt tengeri versennyel bebizonyosodott,
hogy egy szériában gyártott hajó ugyanolyan egyszerűséggel át tud kelni az Atlanti-óceánon mint ahogy azt tette Eric Tabarly.

 


A FLIRT hajót piacra dobják.

„A 6 méteresek között a Flirt magas értékelést kapott.
Erősnek,
jó kivitelezésűnek és minden szempontból teljesnek tűnt számunkra.”

Neptune Nautisme magazin 158. száma. | 1976. augusztus–szeptember




1980

 


A Jeanneau gyár elkötelezi magát a motorcsónak versenyekre is a Transport Graveleau társaság oldalán.
Több szezonon keresztül, a Formula 1 Inshore vagy a Forma 3000 (1984) – melyeket Michel Rousse kormányzott-,
minden versenyt uralni fog. A sokkal erősebb Kevlar hajótestükkel, komoly nyugtalanságot keltenek
a korszak konkurrensei körében.

 


CAP CAMARAT: az új motoros hajó modell megjelenésének éve.

A Cap Camarat 575 modellel születtek meg a Cap Camarat-ok. A tengerek Quattro hajója becenevet kapta,
mivel olyan hajózási kvalitásokkal bír, hogy majdnem lehetetlen bármilyen fogást találni rajta.
Ma a Cap Camarat sorozat a kedvtelési célú motoros hajók világ referenciája lett.

 


A Jeanneau megnyeri a Nyamey-Bamako három első helyét, a 2000 km-es afrikai állóképességi versenyen.
A speciálisan kevlárból készült CAP CAMARAT NIGER 510 hajó ennek a nagy afrikai kalandnak a győztese Gérard D’Abovillel.
Ugyanebben az évben a Club Méditerranée a Jeanneau-t bízza meg vízisí hajói teljes flottájának megújításával.


1982 és 1988 között, a Jeanneau a vitorlás Tour de France kizárólagos beszállítója három vitorlás generációval.
A RUCH ROYALE-t (1982) a SELECTION váltja fel 1984-ben.




Létrejön a „JEANNEAU FEJLETT TECHNOLÓGAI” (JTA) elnevezésű műhely. A verseny és a csúcstechnológia elkötelezettjei által
létrehozott műhelyben, 50-él több csúcstechnológiával készült versenyre gyártott prototípus lát napvilágot: 40-es formula,
maxi hajótest (multicoque), 60 lábas trimarán, One-tonners hajók az Amerika kupára, Globe Challenger stb...



Az 1983-ban piacra dobott SUN KISS rövid idő alatt a nagy yachtok referenciája lett.



A FLEURY MICHON 7, a korszak soha nem látott legnagyobb katamránja: Fleury Michon és egy olyan nagy kormányos
mint Philippe Poupon és a Jeanneau között szövődött csodálatos történetből született.
A Fleury Michon 8, 9, 10 és 11 olyan nagy díjat hoznak el mint a „Rum Útja” (Atlanti-óceán átkelés) 1986-ban,
vagy a az atlanti-óceáni rekord 1987-ben.



Az első LAGOON katamarán megjelenése.


A csapat gyorsasági és 24 órás állóképességi világrekordokat ér el a szériában gyártott motorjával (170,21 km/h).
Emellett a legrangosabb babérokat is megszerzi: a 24 órás Rouen-i versenyt négy alkalommal megnyeri,
győzelmet arat a hat órás párizsi versenyen valamint Angliában és Szingapúrban is.



Megszületik az első PRESTIGE YACHT, amit a Garroni stúdió tervezett. Azonnal lenyűgöz modern stílusával és kivételes vízi képességeivel.
Ez az újdonság előrevetíti a Jeanneau luxus motoros yachtok megjelenését a piacon.




1990


Florence Arthaud, a Groupe Pierre 1er trimaránján egy hihetetlen versenyben elsőnek ér célba Fleury Michon és RMO előtt.
Ez hármas győzelmet jelent Jeanneau gyárnak a három dobogós hajójával.



A JEANNEAU ONE DESIGN (JOD) veszi át a „Sélection” helyét és ezzel a vitorlás Tour de France hivatalos hajója lesz.



JEANNEAU A FILMVÁSZNON!

Két másolata készül el Nagy Péter cár nevét viselő hadihajónak a WATERWORLD
amerikai szuperprodukcióban Kevin Costner főszereplésével.



A verseny és kedvtelési célú hajó a SUN FAST márka születése.

Philippe Briand és Philippe Poupon tervezésével megjelenik a SUN FAST 52 a sorozat első vitorlása.



A Jeanneau gyár csatlakozik a Beneteau Csoporthoz, a vezetői engedély nélkül vezethető Microcar-al és a Lagoon katamaránnal.




A Jeanneau gyár létrehozta az Egyesült Államokban a JEANNEAU AMERICA-t.




2000


A 2000-es éveket fémjelzi a SUN ODYSSEY sorozat,  ami a Jeanneau vitorlásokra jellemző értékekkel vált sikeressé:
elegancia, kényelem, találékonyság és biztonság.


A Jeanneau gyár tovább bővül a nagy testeket gyártó egységgel.
Ezzel a világ legnagyobb kedvtelési célú hajógyárává növi ki magát, mintegy 40 hektáron elterülő egységeivel.




A Jeanneau megjelenik a Daniel Andrieu tervezte SUN FAST 3200 vitorlással, melyet már kijövetelekor az ÉV HAJÓJÁNAK választottak meg.




2010

A JEANNEAU ASIA PACIFIC leányvállalat létrehozása Hong-Kongban.



A Jeanneau bejelenti a Sun Fast sorozat 18. modelljét, a SUN FAST 3600-at.



A Jeanneau lett a DONGFENG RACE TEAM hivatalos beszállítója, Kína színét viseli a Volvo Ocean Race-ben.



A Jeanneau bemutatja az első 60 lábnál hosszabb szériában gyártott hajóját, a JEANNEAU 64-et!
Ez egy merész vállalkozás volt, ami a Jeaneau dolgozói tapasztalatának és szaktudásának köszönhetően valósulhatott meg,
amire az ügyfelek rendkívül jó fogadtatása volt a dícséret.



Jeanneau mindig versenyben!

A Sun Fast a Transquadra versenyeken négyből három csoportban a dobogón áll és ebből 10 versenyen a 12 legjobb között szerepel.
Ez nagyon szép eredmény ennél a típusnál, ahol a gyorsaság, a teljesítmény és a technológia a legfőbb ütőkártya.
 
 




A Jeanneau megkerülhetetlen szereplője a belmotoros hajók piacának.

A kínálat folyamatosan további új típusokkal bővül, melyek azonnal vevőkörre találnak:
LEADER, VELASCO és NC sorozatok jelennek meg számos újdonsággal.

 

 

AZ USA-BAN KÉSZÜLT.

A Jeanneau megkezdi az NC 895 gyártását a michigani Cadillac-ben.

 

 

60 ÉV A HAJÓÉPÍTÉSBEN.

A Jeanneau 2017-ben jelentős mérföldkőhöz érkezik: 60 éves a hajóépítés!

 

 

WALK-AROUND SERIES

A Jeanneau új koncepciót vezet be a vitorlások számára – a körbejárható fedélzeteket.

A Sun Odyssey 440, majd a Sun Odyssey 490 és 410 bevezetésével ezek a vitorlások világszerte nemzetközi díjakat nyertek.

 

 

SUN FAST 3300 MEGJELENT

A rendkívül sikeres Sun Fast termékcsalád legújabb tagja, a 3300-as Guillaume Verdier és Daniel Andrieu tervei alapján készültek,
akiknek együttműködése garantálja a teljesítmény által nyújtott sikert a legkülönbözőbb hajózási szabályok mellett.




© 2024 | JEANNEAU Magyarország – ADEX Yachting Kft., minden jog fenntartva!
Az oldalt készítette Audiosoft IT Consulting Kft.